Wadjda este o fetiță de 10 ani care locuiește într-o suburbie din Riyadh, capitala Arabiei Saudite. Deși trăiește într-o societate conservatoare, Wadjda este veselă, are spirit de antreprenor și forțează întotdeauna limitele. După o ceartă cu prietenul ei, Abdullah, un vecin cu care ea nu ar fi trebuit să se joace, Wadjda vede o bicicletă verde foarte frumoasă care era de vânzare. Fata își dorește cu disperare să fie a ei, deoarece așa l-ar putea învinge pe Abdullah într-o cursă. Dar, mama fetei nu este de acord, gândindu-se la repercusiuni. Prin urmare, Wadjda decide să înceapă să strângă singură banii pentru bicicletă. La început, mama fetei era prea preocupată să-și convingă soțul să nu ia o a doua soție, așa că nu a observat ce se petrece. Dar, destul de repede, planurile fetei vor fi contracarate. Cu toate acestea, atunci când își pierduse speranța că va reuși să strângă vreodată banii pentru bicicletă…
Wadjda. coproducție germano-saudită din 2012, este primul film din Arabia Saudită scris și regizat de o femeie, Haifaa Al-Mansour Având în vedere istoria cinematografică precară a Arabiei Saudite și legile ce au fost date în anii 1980 pentru interzicerea cinematografelor în țară, producția se afirmă ca o premieră în cinematografia Arabiei Saudite, reprezentând primul film saudit ce a fost ales să candideze la premiile Oscar pentru cel mai bun film străin.Producția a fost filmată în întregime în capitala țării , Ryad.Realizarea producției a durat aproape 5 ani timp în care o serie de demersuri legale au trebuit desfășurate pentru a permite filmarea producției pe teritoriul țării. Prima regizoare femeie de origine saudită, Haaifa Al-Mansour recunoaște într-un interviu că a dorit să-și facă auzită vocea și să abordeze condiția femeii din Arabia Saudită printr-o poveste care urmărește să schimbe părerea oamenilor din țara sa față de arta cinematografică. Povestea a fost scrisă de asemenea ca o sursă de inspirație la adresa femeilor din Arabia Saudită Regizoarea afirmă că a tratat cu respect în filmul ei cultura și societatea islamică. Al-Mansour recunoaște că a avut de asemenea parte de critici la adresa filmului dar și a rolului și activității sale, dar înțelege că orice schimbare necesită timp pentru a fi înțeleasă pe deplin și acceptată. Al-Mansour recunoaște de asemenea că desfășurarea filmărilor in capitala saudită a întâmpinat unele dificultăți.Pentru a evita iscarea unor proteste sau revolte,regizoarea a dirijat filmarea în anumite zone din interiorul unui vehicol.